Artykuły
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA. - 2. Potrzeba zrozumienia przez nauczycieli rzeczywistości psychologicznej i społecznej uczniów.
Spis treści
2. Potrzeba zrozumienia przez nauczycieli rzeczywistości psychologicznej i społecznej uczniów.
Kondycja psychiczna uczniów i trudna sytuacja, w jakiej się znaleźli skłania do postawienia na pierwszym planie w pracy nauczycieli i wychowawców, spraw dotyczących bezpieczeństwa, wsparcia dobrostanu uczniów i podtrzymywania dobrych relacji.
Potrzeba a nawet konieczność rozumienia przez nauczycieli rzeczywistości psychologicznej i społecznej uczniów jest niezbędnym warunkiem udzielenia im wsparcia i w efekcie skutecznej pracy wychowawczej i edukacyjnej.
Nie możemy pracować edukacyjnie z uczniami, abstrahując od ich aktualnej sytuacji życiowej, stanu emocjonalnego oraz posiadanych zasobów niezbędnych do radzenia sobie z obecną rzeczywistością (w:) Edukacja zdalna...(J.Pyżalski )
Nie da się realizować celów wychowawczych i profilaktycznych bez udzielania wsparcia psychologicznego (w:) Edukacja zdalna ...(T. Bilicki )
Udzielając uczniom odpowiedniego wsparcia należy zwrócić uwagi na indywidualną i społeczną sytuację każdego ucznia oraz istniejące pomiędzy nimi różnice.